
Stap 1: Registreer je retour
Voer je ordernummer en e-mailadres in en selecteer de retourreden die van toepassing is. Vervolgens kies je de gewenste methode om het pakket terug te sturen.

Stap 2: Verpak je retour
Pak de ongebruikte artikelen, indien mogelijk, in de originele verpakking in en zorg dat ze onbeschadigd en met aangehechte kaartjes zijn. Vergeet niet het oude verzendlabel te verwijderen. Voeg ook het retourformulier toe aan het pakket, anders kunnen we de retour helaas niet verwerken.

Stap 3: Verzend of breng je retourpakket
Je kunt je order retourneren via de gekozen methode. Dit kan bij het dichtstbijzijnde Duifhuizen winkel of PostNL punt. Het retourneren van artikelen is 3.95 via POSTNL en gratis via een Duifhuizen winkel. Je kunt je retour ook verzekerd retourneren.

Stap 4: Wacht op terugbetaling
Wanneer je jouw pakket afgeeft bij PostNL duurt het 1 tot 3 werkdagen voordat het pakket bij ons bezorgd is. Zodra het pakket door ons is ontvangen, verwerken wij de retourzending binnen 3 tot 5 werkdagen. Je ontvangt van ons automatisch een retourbevestiging zodra de verwerking voltooid is. In een Duifhuizen winkel duurt het doorgaan 0 tot 3 dagen voor je jouw geld terug hebt.
Voorwaarden Ruilen en retourneren
30 dagen bedenktijd
Je hebt bij ons nu 30 dagen bedenktijd om jouw bestelling (binnen NL) retour te zenden. De bedenktijd verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Bestaat je bestelling uit meerdere producten? De bedenktijd begint te lopen na de dag waarop jij het laatste product hebt ontvangen. Uiteraard verzenden wij onze bestellingen met de grootste zorg, maar mocht de bestelling bij aankomst incompleet of niet in orde zijn, schroom dan niet om dit direct te melden bij onze klantenservice.
Wil je één of meerdere artikelen retour zenden? volg dan deze link om je retouren aan te melden.
Let op: artikelen die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast of persoonlijk zijn gemaakt, zijn helaas niet te retourneren. Daarnaast behouden wij het recht om bij eventuele schade aan de retourzending, een niet complete retourzending óf een ongefrankeerde zending, hiervoor kosten in rekening te brengen. Indien er onnodige schade is ontstaan, dan hebben wij de mogelijkheid om dit in waardevermindering te brengen.
Wil je een artikel ruilen?
In een Duifhuizen winkel kun je kostenloos en meteen een artikel ruilen. Online is het helaas niet mogelijk om je bestelling te ruilen. Wil je een andere artikel ontvangen? Dan kun je hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Heb je vragen hierover? Neem dan ook gerust contact op met onze klantenservice.
Moet een artikel worden geruild wegens een defect of een fout van ons, dan zijn de verzendkosten uiteraard voor onze rekening!
Retourneren via PostNL (3.95) of gratis in een Duifhuizen winkel
Wil je (een gedeelte van) jouw bestelling retourneren? Ook dat is geen probleem (zelfs niet bij actieartikelen en/of artikelen uit de opruiming)! Het retourneren van artikelen kan zowel in één van onze winkels of middels een retourzending. In een Duifhuizen winkel is retourneren gratis en krijg je of je geld terug via retourpinnen of direct via contant. In ons retourenportaal kun je ook een POSTNL label aanschaffen voor 3.95 per pakket. Vervolgens kun je jouw retourpakket bij elk POSTNL punt inleveren. Ook is het mogelijk om je retourpakket te verzekeren.
Kies milieubewust! Gratis terugbrengen in een Duifhuizen winkel
Komt het je beter uit om (een gedeelte van) je bestelling terug te brengen in één van onze 25 filialen? Neem het product dan na de aanmelding mee naar een gewenste winkel én vergeet de factuur niet! Het voordeel hiervan is dat je meteen je geld terug krijgt via retourpinnen (uitzondering hierop als je gekozen hebt voor de achteraf betaal methode Klarna).
Terugsturen via retourmethode PostNL
Zend jij jouw bestelling liever retour via een POST NL zending? Dan willen we je vragen om onderstaande in acht te nemen:
- Meld je product aan via ons portaal en volg de stappen;
- stuur de producten (indien redelijkerwijs mogelijk) in de oorspronkelijke staat, ongebruikt en onbeschadigd in de originele doos terug;
- zorg dat de huidige sticker onleesbaar is en breng je retour bij het dichtbijzijnde POSTNL pakketpunt;
Zodra we jouw volledige retourzending hebben ontvangen, sturen we je direct een ontvangstbevestiging via de e-mail. Na verwerking zullen we het aankoopbedrag uiterlijk binnen 3-5 dagen, terugstorten op je rekening!
N.B. Je kunt ook gebruik maken van het wettelijk vastgesteld modelformulier voor herroeping (PDF) om je retour aan te melden (binnen de bedenktermijn/zichttermijn). Hierna heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen.
Zelf retourneren
Als je geen gebruik maakt van het meegestuurde retourlabel of het antwoordnummer en zelf via een postbedrijf je retour naar ons stuurt. Dan ben jezelf verantwoordelijk voor het pakket en zijn de kosten voor eigen rekening.
Retour aangekomen, wat nu?
Zodra de retourzendingen bij ons binnen komen worden deze gesorteerd en nagekeken. Je ontvangt van ons bericht en we zullen de retour verwerken met de betaalwijze waarmee de bestelling is afgerond.
Het aankoopbedrag wordt teruggestort op de rekening of cadeaukaart waarmee betaald is. Dit is binnen 3-5 werkdagen zichtbaar op de rekening. Of de Klarna factuur zal worden aangepast.
Bewaar een cadeau kaart na betaling wel nog even totdat jij zeker weet dat je tevreden bent over je aankoop. Mocht dit niet zo zijn dan storten wij het bedrag terug op jouw cadeau kaart.
Aanvullende retourvoorwaarden Duifhuizen Tassen & Koffers
Bij Duifhuizen zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- Gepersonaliseerde artikelen en cadeau kaarten mogen niet retour worden gebracht;
- Wij accepteren geen artikelen die gebruikt of beschadigt worden geretourneerd;
- Wij accepteren uitsluitend artikelen die bij Duifhuizen tassen & koffers gekocht zijn;
- Zijn er cadeau artikelen bij specifieke producten geleverd? Dan dienen deze ook geretourneerd te worden bij het bijbehorende product.