
Veel gestelde vragen
Op deze pagina vind je veel gestelde vragen. De pagina is onderverdeeld in 6 delen. Staat je vraag er niet tussen? Onze klantenservice staat je graag te woord om te verder te helpen.
Veel gestelde vragen
Op deze pagina vind je veel gestelde vragen. De pagina is onderverdeeld in 6 delen, swipe naar het deel waar je vraag instaat. Staat je vraag er niet tussen? Onze klantenservice staat je graag te woord om te verder te helpen.
Algemene vragen over Duifhuizen
Waar zitten jullie winkels?
Onze winkels zijn gevestigd in de volgende steden:
Assen | Barneveld | Bergen op Zoom | Breda | Dordrecht | Drachten | Ede | Goes | Gorinchem | Gouda | Middelburg | Middelharnis | Oud-Beijerland | Papendrecht | Ridderkerk | Rijssen | Rijswijk | Roosendaal | Rotterdam Alexandrium | Rotterdam Keizerswaard OUTLET | Rotterdam Zuidplein | Veenendaal Corridor | Veendendaal Hoofdstraat | Zwijndrecht
Wat zijn de openingstijden van de winkels?
Dit is afhankelijk van de plaats, zie de winkeldetailpagina voor de openingstijden van de winkel bij jou in de buurt.
Wat zijn de voordelen van Duifhuizen member zijn?
Als Duifhuizen member profiteer je van exclusieve voordelen!
- Korting vouchers
- Verjaardagscoupon van €10
- Leuke cadeaus
- Verzamelen van al je aankopen
- Persoonlijke mails
- Service vanuit jouw favoriete filiaal
Hoe kan ik punten sparen als Duifhuizen member?
Op dit moment is dat jammer genoeg nog niet mogelijk, we werken hier wel aan zodat we dit in de toekomst kunnen aanbieden!
Krijg ik een verjaardagscadeau als ik Duifhuizen member ben?
Ja zeker! Je ontvangt bij ons met je verjaardag een persoonlijke coupon van €10. Deze kun je besteden vanaf €50 en is niet geldig op SALE artikelen.
Hoe verzilver ik mijn verjaardagscadeau?
Je verjaardagscadeau kun je vinden nadat je bent ingelogd in je account. Als je inlogt op je eigen account kun je het cadeau inzien en besteden onder de juiste voorwaarden.
Waar vind ik mijn kortingscoupon?
Je kortingscoupon staat op je account. Deze is zichtbaar in je winkelmandje zodra je daar een product in hebt staan. Wil je hem op dat moment inzetten? Dan kun je de kortingscoupon selecteren. Let wel goed op de voorwaarden van de coupon.
Kan mijn kortingscoupon achteraf verrekend worden?
Jammer genoeg kan je kortingscoupon niet achteraf verrekend worden. Deze zal bewaard blijven tot een volgende bestelling.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn Duifhuizen account?
Je kunt je wachtwoord resetten bij het kopje 'wachtwoord vergeten'. Je zult een mailtje krijgen om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Ps: Een nieuw wachtwoord moet voldoen aan de eisen: 1 cijfer, 1 symbool en minimaal 10 tekens.
Vragen over bestellen en verzendingen
Hoe plaats ik een bestelling?
Stap 1. Kies jouw nieuwe item(s) uit.
Stap 2. Plaats je item(s) in je winkelmand.
Stap 3. Vul je persoonlijke gegevens in of log in met je Duifhuizen account.
Stap 4. Controleer je gegevens.
Stap 5. Kies of je jouw pakket thuis wilt laten bezorgen of dat je het liever ophaalt in één van onze winkels of bij een PostNL of DHL punt.
Stap 6. Kies een van de betaalmethodes die wij aanbieden. In deze stap kun je ook je kortingscode of cadeaukaart verzilveren.
Stap 7. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes en kies voor 'Bestelling betalen'. Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.
Stap 2. Plaats je item(s) in je winkelmand.
Stap 3. Vul je persoonlijke gegevens in of log in met je Duifhuizen account.
Stap 4. Controleer je gegevens.
Stap 5. Kies of je jouw pakket thuis wilt laten bezorgen of dat je het liever ophaalt in één van onze winkels of bij een PostNL of DHL punt.
Stap 6. Kies een van de betaalmethodes die wij aanbieden. In deze stap kun je ook je kortingscode of cadeaukaart verzilveren.
Stap 7. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes en kies voor 'Bestelling betalen'. Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.
Moet ik verzendkosten betalen?
Alle bestellingen worden binnen Nederland gratis bezorgd vanaf €49,95. Onder de €49.95 brengen wij €4.95 in rekening. Kies je echter voor de optie 'Afhalen in de winkel' dan is het ook gratis onder de €49.95.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Voor de meeste producten die je bij ons in de webshop ziet geldt: 'Op werkdagen voor 22:00 besteld, is morgen in huis!'. Maar let op, dit geldt alléén voor de producten die bij ons aanwezig zijn in het magazijn. Wanneer een artikel wel op voorraad is, maar niet beschikbaar is in onze magazijn (en dus opgevraagd moet worden uit één van onze filialen) zal de maximale levertijd 1 tot 3 werkdagen zijn. ** Check voor de zekerheid altijd de actuele bezorgdatum op de webpagina waar het gewenste product te vinden is.
Kan ik mijn bestelling ook in het buitenland laten bezorgen?
Woon je in het buitenland, of wil je jouw bestelling bijvoorbeeld af laten leveren op je vakantieadres? Doen! Wij bezorgen de pakketjes namelijk overal ter wereld. ** Afhankelijk van het land van bezorging gelden aangepaste tarieven. Informeer hiervoor onze klantenservice.
Waarom heb ik geen bevestiging ontvangen via de e-mail?
Het kan voorkomen dat e-mailbevestigingen in de spam/ongewenste inbox terecht komen. Check daarom eerst even deze inbox. Heb je de e-mail niet ontvangen binnen een uur na het plaatsen van de bestelling en heeft er wel een betaling plaatsgevonden. Neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Om je bestelling te annuleren kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar: 0186-643643. Je kunt ons ook bereiken via een van onze andere contactkanalen, maar vanwege eventuele langere reactietijden kan het voorkomen dat we je bericht dan niet op tijd lezen. Zodra je van ons een verzendbevestiging hebt ontvangen per e-mail. is jouw bestelling overgedragen aan de vervoerder en is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Wat jammer dat je bestelling is geannuleerd. Het kan zijn dat de bestelling voor verzending gecontroleerd is en beschadigd of defect is. Omdat we het item dat je bestelde niet meer in voorraad hadden, hebben we jouw bestelling helaas genoeg moeten annuleren. Een andere mogelijkheid is dat een voorraadverschil is ons systeem zat. Onze oprechte excuses hiervoor, we doen er alles aan om dit te voorkomen.
Ik mis een artikel bij mijn bestelling en nu?
Mis je een artikel bij je bestelling neem dan direct telefonisch contact op met onze klantenservice door te bellen naar: 0186-643643.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen en nu?
Wat vervelend om te horen dat je een verkeerd artikel heb ontvangen. Natuurlijk lossen we dit zo snel mogelijk op, daarom adviseren we je meteen om contact op te nemen met onze klantenservice.
Vragen over betalingen en cadeaukaarten
Waar kan ik mijn Duifhuizen cadeaukaart inwisselen?
Wat leuk dat je een cadeaukaart hebt! Het is mogelijk om je Duifhuizen cadeaukaart zowel online als in de winkel in te leveren. Online kun je dit doen in de eerste stap van je winkelmandje als er een product in zit. Tip: bewaar je cadeaukaart na betaling nog wel even totdat je zeker weet dat je tevreden bent over je aankoop. Mocht dit niet zo zijn dan storten wij het bedrag terug op jouw cadeaukaart.
Welke soorten cadeaukaarten accepteert Duifhuizen?
Je kunt bij ons, naast de Duifhuizen Giftcard, ook VVV cadeaubonnen, DE Cadeaukaarten en Fashioncheques inleveren.
Waarom kan ik maar €50 besteden met mijn VVV cadeaubon?
Landelijk is er een nieuwe wet aangenomen waardoor het alleen mogelijk is om een cadeaubon van maximaal €50 online te verzilveren. Bedragen hoger dan €50 kunnen wel in de winkels besteed worden of via contact met VVV, gesplitst worden.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je kunt bij ons betalen met Apple Pay, iDeal, Bancontact, Creditcard (MasterCard, Maestro of Visa), Klarna (achteraf betalen), Duifhuizen cadeaukaart, Fashioncheque, VVV Cadeaubon en DE Cadeaukaart.
Zijn de prijzen in de online webshop gelijk aan die van de winkels?
Jazeker. De prijzen in de webshop zijn gelijk aan de prijzen in de winkels. Mocht je een verschil zien, laat het ons dan gelijk weten aan één van onze medewerkers of klantenservice.
Hoe lang duurt een terugbetaling na het verwerken van mijn retourzending?
Dit duurt 2 tot 5 werkdagen en het aankoopbedrag wordt teruggestort op de rekening en via het betaalmiddel waarmee de oorspronkelijke betaling gedaan is.
Vragen over ruilen of retourneren van bestellingen
Welke voorwaarden hangen er aan het retourneren van bestellingen?
Wat jammer dat je artikel niet naar wens is! Gelukkig kun je bij ons 60 dagen retourneren. Aan welke voorwaarden dient de retourzending te voldoen?:
- Gepersonaliseerde artikelen kunnen niet retour worden gestuurd;
- Je bestelling mag niet ouder zijn dan 60 dagen (nadat het product in bezit is);
- De inhoud van de bestelling moet ongebruikt en in oorspronkelijk staat zijn;
- De bestelling moet afkomstig van Duifhuizen zijn, wij kunnen helaas geen retouren van derden of partners accepteren.
Hoeveel dagen bedenktijd heb ik?
Je hebt bij ons 60 dagen bedenktijd om jouw ongebruikte bestelling gratis (binnen NL) retour te zenden. De bedenktijd verstrijkt 60 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Bestaat je bestelling uit meerdere producten? De bedenktijd begint te lopen na de dag waarop jij het laatste product hebt ontvangen.
Hoe kan ik mijn product retourneren?
Is je item niet helemaal naar je zin? Wat jammer! Je kunt je retourzending op twee manieren retourneren. Je kunt je bestelde producten terugbrengen in één van onze winkels. Of je kunt je order retourneren met het bijgevoegde retourlabel via de post.
Ik wil retourneren, maar ik heb het originele verzendlabel niet meer?
Zonder verzendlabel kun je jammer genoeg je pakket niet terugsturen. Heb je een retourlabel nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat je een nieuwe toegestuurd krijgt.
Moet ik mijn retourzending aanmelden?
Het is niet nodig om je retour aan te melden, maar vergeet niet je retourformulier in het pakket bij te voegen. Zonder retourformulier kunnen wij jouw retour namelijk niet verwerken.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Het retourneren van artikelen is binnen NL kosteloos en kan zowel in één van onze winkels of middels een retourzending via de post.
Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?
Wanneer je jouw pakket afgeeft bij PostNL duurt het 1 tot 3 werkdagen voordat het pakket bij ons bezorgd is. Zodra het pakket door ons is ontvangen, verwerken wij de retourzending binnen 3 tot 5 werkdagen. Je ontvangt van ons automatisch een retourbevestiging zodra de verwerking voltooid is.
Kan ik het product wat ik in de winkel heb gekocht ook terugsturen?
Jammer genoeg is het niet mogelijk om een artikel te retourneren via de post als deze in de winkel is gekocht.
Wat moet ik doen als ik de originele verzenddoos of zak niet meer heb?
Het is geen enkel probleem als je de originele verzenddoos niet meer hebt. Het is vooral belangrijk dat je het bestelde product goed verpakt, zodat het niet beschadigd kan raken op de terugweg naar Duifhuizen. Je kunt ook een andere stevige doos of verpakking gebruiken. Plak het vervolgens goed dicht en gebruik het retourlabel, meer hoef je niet te doen.
Hoe kan ik mijn product ruilen?
Ongebruikte artikelen die in de winkel zijn gekocht kunnen geruild worden in één van onze Duifhuizen winkels en ongebruikte artikelen die online zijn gekocht kunnen helaas niet worden geruild. Dit gaat als volgt:
- Ruilen in de winkel: Neem je ongebruikte item en kassabon mee die je in de winkel hebt gekocht en ruil in één van onze Duifhuizen winkels.
- Ruilen via de webshop: Ongebruikte artikelen die online zijn gekocht kunnen jammer genoeg niet geruild worden. Daarbij adviseren we je om het artikel te retourneren en opnieuw te bestellen in de webshop. Het artikel kun je kosteloos retourneren naar Duifhuizen. Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, verwerken wij je retourzending en ontvang je de terugbetaling binnen 3 tot 5 werkdagen. Mocht je verzendkosten hebben betaald bij je eerste bestelling, dan worden deze kosten ook terugbetaald met het bedrag van het geretourneerde artikel.
Vragen over garantie en reparatie van producten
Hoe meld ik een klacht?
Ben je niet tevreden met je bestelling? Dan vernemen wij dat graag! Wanneer je een klacht en/of opmerking hebt over (één van) onze producten of onze service, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Je krijgt van ons binnen 7 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.
Wat is mijn garantieperiode?
Mocht jouw product defect raken, dan kun je natuurlijk óók op ons rekenen! Naast de wettelijke garantietermijn is het bij ons namelijk zo dat de garantietermijn van de betreffende leverancier van toepassing is. Van al onze producten mag je in alle redelijkheid verwachten dat deze doen wat wordt verwacht. Hierbij volgen we ten alle tijden de wet.
Mijn artikel is kapot, wat moet ik doen?
Wat vervelend om te horen dat je artikel kapot is. Je kan er even mee langs komen in één van onze filialen, graag met aankoopbewijs. Woon je niet in de buurt? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan kun je het pakket retoursturen via ons antwoordnummer. Deze ontvang je van de klantenservice als je product nog in het garantietermijn valt. Zodra wij je retour ontvangen hebben, krijg je van ons bericht.
Ik heb een kapot of verkleurd artikel ontvangen?
Voldoet jouw bestelling bij ontvangst niet aan de kwaliteiteisen? Onze welgemeende excuses hiervoor! Vul op het bijgeleverde retourformulier in dat het artikel beschadigd is en geef aan dat je een nieuwe wenst te ontvangen of geld terug. Zodra wij je retourzending ontvangen hebben, maken we het direct in orde. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact op met onze klantenservice. We doen ons uiterste best om ten alle tijden een passende oplossing te bieden.
Mijn koffer is vermist, kapot of beschadigt geraakt tijdens mijn vlucht, wat nu?
Dat is vervelend! De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het welzijn van jouw bagage. Eventuele schade of vermissingen kun je claimen bij de maatschappij. Het verstandigste is om dit meteen te doen als je schade aan je bagage constateert. Ga meteen met je instapkaart en bagage ontvangstbewijs naar bagage-afhandelaar in de bagagehal. Daar heb je mogelijkheid om een rapport op te laten maken, een zogenaamde PIR. Dit PIR rapport kun je gebruiken om een claim in te dienen bij de betreffende luchtvaartmaatschappij, reisverzekering of reisorganisatie.
PS: Bewaar ook je instapkaart en bagagesticker.
Vragen over leeronderhoud, advies en producten
Hoe bescherm ik mijn tas tegen vuil?
Zo lang mogelijk genieten van je tas of rugzak volg dan de volgende tips: 'Hoe verzorg ik mijn leren tas?'.
Hoe maak ik mijn leren tas waterproof?
Maak je favoriete tas of rugzak waterproof en vuilafstotend met de volgende tips: 'Hoe maak ik mijn tas waterproof?'.
Hoe maak ik mijn leren tas schoon?
Graag je leren tas schoonmaken? Daarvoor hebben wij een mooi stappenplan gemaakt! Zie het stappenplan 'Hoe maak ik mijn tas schoon'.
Hoe stel ik mijn TSA slot in?
Ga naar de pagina 'Alles over TSA sloten' om erachter te komen hoe dat je je TSA slot instelt.
Sleutelgat bij mijn TSA slot? Waar is mijn sleutel?
Het klopt dat er bij het slot op je koffer geen sleutel bijgeleverd wordt, ondanks dat er toch een sleutelgat aanwezig is. Deze sloten met sleutelgat zijn TSA sloten. Deze sloten kun je afsluiten door middel van een cijfercombinatie. Wanneer je naar de VS vliegt moet je voldoen aan de eis van de Amerikaanse Douane - en Veiligheidsinstanties. Deze stellen dat ze ten allen tijde je koffer moeten kunnen openen om de inhoud te controleren. Wanneer je koffer alleen voorzien is van een cijferslot, bestaat de kans dat ze je koffer moeten openbreken. Met een TSA slot op een koffer, loop je dit risico niet. Want met deze TSA sloten kunnen security officers de koffer openen door middel van een 'master' key, waarvoor het sleutelgat bedoeld is. Uiteraard wordt dit alleen gedaan als er aanleiding voor is.